Originální koncept dělá z eventu výjimečnou událost

autor: | Zář 20, 2018 | Koncepty a stylizace

Koncept si prosím nepředstavujte tak, že z vaší akce uděláte maškarní bál. Koncept vůbec není o tom, v jakém oblečení přijdou na firemní akci hosté. Koncept je téma, je to příběh, který chcete vašim hostům vyprávět.

Vytváříte sen, do kterého chcete vaše hosty vzít. Koncept a stylizace přináší momenty překvapení a odlišuje průměrné eventy od těch nezapomenutelných.

 

Jak vzniká koncept firemní akce?

Firemní akci, společenskou akci nebo konferenci pořádáte z nějakého důvodu, k nějaké příležitosti. A zároveň jste klient, který se nebojí (nebo přímo chce) si hrát, experimentovat, nebo prostě zkusit něco nového a netradičního. Dále potřebujete šikovného eventmanagera, který Vám pomůže s definováním filosofie a technického provedení konceptu akce. Ukážu vám příklad, jak vzniká takový koncept.

Vaše společnost bude například slavit výročí svého založení, dejme tomu 150 let. K této příležitosti chcete uspořádat pro zaměstnance a obchodní partnery firemní večírek. Tato akce může mít zadání, že se chcete přenést do doby před 150 lety, kdy byla vaše firma založena.

Tohle je vlastně nosná myšlenka celého konceptu. V souvislosti se založením vaší firmy se určitě pojí různé báje a legendy, které můžete do konceptu zapracovat a využít. Klíčem úspěchu je výběr vhodné lokace, protože dobře vybrané místo pro váš event je ultimátní dekorací. Ale konceptu se musí podřídit i vše ostatní, co s vaším eventem souvisí.

 

Jak se realizuje koncept eventu?

Vaše hosty jste se rozhodli přenést do doby před 150 lety, ale zase se tak moc nechcete vracet do doby koňských povozů a dřevěných loučí. Přeci jen žijeme v 21. století. Proto pro navození vhodné atmosféry použijete ty nejmodernější dostupné technologie. A když už tvoříte cross-over mezi historií a moderními technologiemi, proč se rovnou neinspirovat dobou Julese Verna a steampunkem?

Je skvělé, pokud si vyhrajete s přístupem k místu akce, můžete například vhodně nasvítit exteriér budovy, pokud se event koná večer. Pokud to s konceptem myslíte opravdu vážně, pak potřebujete dostatečně ohromující vstup na akci. Chcete hostům říci, že tady končí jejich běžná realita a průchodem dovnitř začíná svět vaší fantazie. Už u vstupu hosté uvidí personál v kostýmech a tématické dekorace. Tady se tvoří wow efekt, který bude trvat po celý zbytek akce, a kvůli kterému to celé děláte.

 

Dokonalý koncept = dotaženost v detailech

Už několikrát jsem zmínil, že konceptu podřizujete vše. Vyberete odpovídající místo, pro které připravíte vhodné dekorace. Obsluhující personál a hostesky se budou v prostoru pohybovat tématických kostýmech. Při dostatku fantazie a know-how se libovolnému konceptu dá podřídit i catering, tedy servírované jídlo a nápoje.

Tématicky zaměříte program, i obyčejnou prezentaci můžete připravit originálně tak, že bude ladit s konceptem vaší akce. Samozřejmě vyladíte scénu (stage), ze které budete s hosty komunikovat, promítat prezentace a kde bude probíhat kulturní program. Kulturní program je samostatnou kapitolou, potřebujete vhodného moderátora, vhodnou hudbu a vhodné herce, performance nebo představení.

Pomocí moderní audio-vizuální techniky dnes dokážete nevídané věci. I opravdu velký a relativně nezajímavý prostor dokážete pomocí dekorací, osvětlení a videomappingu předělat prakticky na cokoliv.

Nezapomenutelný event potřebuje stylizaci a téma

Nezapomenutelný event potřebuje stylizaci a téma

 

Kolik stojí dobře vymyšlený a zrealizovaný koncept?

S vymýšlením i realizací konceptu vždy pomáhá eventmanager, který se orientuje v dostupných technologiích. Zkušený enventmanager dokáže klientovi všechny součásti eventu navrhnout tak, aby do konceptu zapadaly.

Na druhé straně hlídá rozpočet, který nikdy není neomezený. Koncept pochopitelně není zadarmo, všechny ty dekorace, kostýmy, performance a videomappingy něco stojí. Cena záleží na velikosti prostoru a na počtu hostů, kteří na váš event pozvete.

Někdy stačí koncept vyjádřit drobnými vychytávkami, které udělají dojem a stojí řádově desítky tisíc Korun. U větších eventů pro stovky hostů stojí vyladit koncept řádově statisíce Korun. Ale investice se vyplatí. Každý se chce odlišit, každý chce být výjimečný, každý chce uspořádat výjimečnou firemní akci. A opravdu výjimečné eventy mají vždy dobře promyšlený a precizně zrealizovaný koncept.

 

Připravujete event a potřebujete pomoci?

Vyplňte následující formulář s dotazem nebo s poptávkou, která se týká přípravy a pořádání Vaší firemních akce, společenské akce nebo konference. Nejpozději během dvou pracovních dní se Vám ozvu zpět.

Kontaktní formulář
Napište Váš dotaz nebo poptávku
Sending

 

Líbilo? Sdílejte článek vašim přátelům!

 

Mohlo by vás také zajímat

Jak zadat pořádání firemní akce agentuře?

Jak snadno zadat pořádání firemní akce agentuře?

Přesné a jasné zadání umožňuje agenturám rychlejší a snazší přípravu nabídky pro vás. Kvalitní zadání je známkou kvalitního klienta a ...
Zobrazit více
Pravidla pro použití videoprojekce na firemních akcích a konferencích

Jak řešit videoprojekci na firemních akcích?

Jaké jsou typy řešení videoprojekce a jaké se hodí právě pro vaši firemní akci? V jakých situacích je vhodnější využít ...
Zobrazit více